פוסט טראומה בעורף

דף הבית » פעילות העמותה » פוסט טראומה בעורף

מחקר שנשלח לנו ע"י חברת MEDINT, בחן את ההשפעות העתידיות של אירועי השבעה באוקטובר על הציבור, ומציע מסגרת תמיכה מקיפה, במיוחד לאוכלוסיות בסיכון.


במחקר חשוב זה, עוסקים החוקרים איתי זהבי ושרון עינב בימים שאחרי התקפת טרור באזור הנגב המערבי שבדרום ישראל, ומדגישים את הצורך בגישה רחבת-ידיים לתמיכה בקורבנות טראומה נפשית חמורה. המחקר חוקר דרכי התערבות למניעת התפתחות של תסמין פוסט-טראומטי, ומתרכז בהשפעה על האוכלוסיות הישירות והעקיפות שנפגעו מהתקפה. אירועי ב-7 באוקטובר הותירו אחריהם מעל 1400 נרצחים, מ-5,000 פצועים, רובם אזרחים. זה התווסף לחטיפת יותר מ-200 אזרחים (ברובם נשים וילדים) ולפינוים של יותר מ-200,000 אנשים מבתיהם, כל אלו יצרו נזק נפשי עמוק אצל רבים.

המחקר בודק גם את השפעתה של מדיה שוטפת וחשיפה נרחבת באמצעות מדיות חברתיות על ההשלכות הסביבתיות והנפשיות. המחקר מצביע על קשר בין כמות צריכת מדיה לבין התפרצות הפרעת דחק פוסט טראומטית מצד אחד, ופורש הצעה למערך טיפולי מקיף, המתמקד באוכלוסיות סיכון, אלה שנפגעו ישירות, בני משפחותיהם שנחשפו לתכנים גרפיים בכלי התקשורת והרשתות החברתיות, אוכלוסיות שנפגעו בארוע דומה בעבר ואוכלוסיה עם חשיפה איטנסיבית למידע ברשתות.

המערך כולל ביצוע סקר מקדים לאיתור נפגעים, טיפולים נפשיים כגון CBT (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי) ו- EMDR (עיבוד מחדש והקהיה שיטתית באמצעות תנועות עיניים) לצד דאגה לרווחה הנפשית באמצעות שעורי יוגה, מדיטציה ופעילויות מחוץ לבית. ברמה הצבורית מוצעת הקמת ועדה שתנסח ותציע לגופי התקשורת קווי יסוד להגבלת תוכן מזיק. במקביל, יש להקים קווים חמים ואתרים שייתנו ייעוץ ומענה לכלל הציבור.

למידע נוסף:

קחו חלק בקהילה

עזרו לנו לעזור להם

"פוסט טראומה" PTSD – התסמינים של הלם קרב

כולנו מכירים את צמד המילים "פוסט טראומה", אך מעטים מאתנו יודעים מה הפירוש והתסמינים של התופעה. אירועי דחק טראומתיים עלולים לגרום לתגובות נפשיות קשות ומתמשכות.

ביקור העמותה אצל חיילי מג"ב

לפני כשבועיים ביקר יו"ר העמותה ליאור לוי עם חברי עמותה ושותפים נוספים לעשייתו לוחמי מג"ב בשטח, בסמוך לגבול הצפון. הגיבורים שלנו זכו לאוכל מפנק על

דילוג לתוכן