מפגש עם הקצינים של העתיד

דף הבית » פעילות העמותה » מפגש עם הקצינים של העתיד

לצד התמיכה שמספקת העמותה ללוחמים פעילים ולמשפחותיהם, חשוב להכין גם את דור העתיד, אלה שיהיו הקצינים שלנו בעוד מספר שנים, לתמיכה נפשית ורגשית בחיילים אשר יהיו ממומנים עליהם.

לשם כך, ערכנו מפגש 2 מפגשים – הראשון בזום והשני פרונטלי, עם חניכי קורס “חבצלות” של חיל המודיעין לשיחה מרתקת על כלים להתמודדות עם משברים.

חבצלות היא תוכנית הדגל של חיל המודיעין המשלבת שירות קבע ותואר ראשון במדעי המדינה ומזרח תיכון בשילוב עם אחד מהחוגים האנליטיים הבאים: מדעי המחשב, מתמטיקה, מדעי הנתונים, כלכלה ופילוסופיה. לאחר תהליך מיון קפדני, מתגייסים מדי שנה כ-60 חניכים וחניכות המוכשרים להיות קציני המודיעין המובילים, שעוסקים בסוגיות שבמרכז סדר העדיפות הלאומי והצבאי.

מפגש ראשון

בהיכרות הראשונית שלנו עם החיילים המופלאים, ערכנו זום בו נטלו חלק: איתן פלדמן – אחראי התפעול בעמותה, דקל צור – מנכ”ל העמותה, ליאור לוי – יו”ר העמותה, ועדן שלב – אחראית מערך הליוויים בעמותה.

זום חבצלות

עיקר המפגש עסק בסיפור הקמת העמותה של ליאור, הצורך שהרגיש אז והתנופה שמקבל להמשיך בעשייה עד עצם היום הזה, ובסיפור הפציעה של עדן – המוכרת במשרד הביטחון על רקע פיזי ונפשי.

עדן שיתפה על החווייה שטילטלה אותה ועל השיקום המתמשך, מה עזר לה להתמודד, ואיך הגיעה לעמותה ונהפכה לבורג מרכזי מאוד מרכזי, כזה שמאחד תחתיו שורה של לוחמים משוחררים וסטודנטים למקצועות הטיפול למערך ליווי אישי עבור פצועי חרבות ברזל ומלחמות קודמות, כשהכל התחיל בתמיכה טלפונית ב-4 אנשים שונים עם סיפורים ושונים וחיבור יוצא דופן, והגיע לנקודה בה היה ברור לכולם שהייעוד של עדן גבוה מזה והיא יכולה לתת כל כך הרבה מעצמה, כשבין לבין היא כל הזמן מתארת כמה זה ממלא גם אותה בהתמודדות שלה כשהיא מסייעת לאחרים.

ניכר היה שחברי הקורס התרגשו מאוד מהמפגש ולמדו המון, וגם אנחנו שמחנו להעניק במעט מעצמינו עבורם. הם שאלו, התעניינו והרגישו חלק.

מפגש שני

מספר ימים לאחר מכן, אירחנו את חניכי הקורס במרכז מטאור בהרצליה, עם מתן זמיר – מתנדב בעמותה עם ידע נרחב על כל נושא פציעות הנפש בקרב חיילים, אשר שיתף את סיפורו וכיצד שמע על העמותה, המילואים שעושה, ומקום האירוח שלמעשה בו הוא עובד בין סבבי המילואים אליהם יוצא פעם אחר פעם בגאווה גדולה.

לאחר מכן, הציג בפניהם איתן פלדמן את היומיום בעמותה, האתגרים החדשים שנוספו במלחמה, המענים הייחודיים שלנו, הגישה המחבקת לפרט ולצוות, וכלל הפעילות של שמרו נפשם מההקמה ועד היום, עם מענה לשאלות בתום השיח.

IMG-20240707-WA0038

לסיום הבטיחו קציני העתיד שלנו ליישם את כל מה שלמדו בכדי לדאוג לרווחה נפשית מיטבית עבור חייליהם בעתיד הקרוב והרחוק, לפעול בהסברה ולספר לכולם על החוויה שצברו.

כמו תמיד היה לנו לעונג ונהנו לא פחות מהחיילים היקרים שלנו, ואף הענקנו להם במתנה חולצות, כובעים ותעודות הוקרה על הרצון שלהם ללמוד ולסייע. 

עם הצעירים של היום, העתיד מבטיח מתמיד!

צרו איתנו קשר ונשמח להרצות ולהעביר את הערכים שלנו גם אליכם: בבסיס, בעבודה, במכינה, ובכל מקום אליו נוזמן - זו השליחות שלנו!

קחו חלק בקהילה

עזרו לנו לעזור להם

פוסט טראומה בעורף

מחקר שנשלח לנו ע”י חברת MEDINT, בחן את ההשפעות העתידיות של אירועי השבעה באוקטובר על הציבור, ומציע מסגרת תמיכה מקיפה, במיוחד לאוכלוסיות בסיכון. במחקר חשוב

הטבע הוא מרחב מרפא

בשבועות האחרונים חברה העמותה לשיתוף פעולה עם חוות רש”י, אשר הוקמה על ידי עורך הדין סיוון יוסף סלמה. החווה ממוקמת ביציאה מזכרון יעקב, בנוף שהוא

דילוג לתוכן