תוכנית הליווי של שמרו נפשם

דף הבית » פעילות העמותה » תוכנית הליווי של שמרו נפשם
ליווי נפשם - תכנית הליווי של שמרו נפשם

תכנית הדגל של עמותת שמרו נפשם היא תכנית עיבוד חוויות קרב לצוותי לוחמה משוחררים, עליה נרחיב בתקופה הקרובה.

עם זאת, כחלק מהעלייה בבקשות הסיוע השונות מתחילת מלחמת "חרבות ברזל", שמנו לעצמנו מטרה ללוות נפגעי פוסט טראומה ממלחמות קודמות (אשר חווים פלאשבקים בימים קשים אלו) במסע של החלמה ושיקום, כמו גם לוחמים שיצאו לאחרונה משדה הקרב ורק זקוקים למקור קרוב לעיבוד, פריקה ושיתוף. לשם כך צירפנו אל שורותינו מלווים אשר ילוו את התמודדותם של הלוחמים עם האתגרים השונים לאורך הדרך.

המסע של עדן

עדן שלב שמרו נפשם

את תכנית הליווי החברתי מרכזת עדן שלב.

הסיפור של עדן הוא סיפור של אומץ והשראה. עדן חוותה פציעה חריגה ומסכנת חיים כבר במהלך הטירונות שלה בצבא ושוחררה מיידית מצה"ל, כשהיא מוכרת כנכת צה"ל לכל דבר.

היא הצטרפה אלינו בגיל 20 ומיד עם הגיעה, התנדבה ללוות ארבעה לוחמים משוחררים שהיססו לקבל טיפול. בשיחות טלפוניות שבועיות עזרה להם להיפתח ולדבר על הקשיים וגם להתקדם בתהליך לקראת המטרות שלהם.

כשעלה מספר הפונים, הקמנו מערך ליווי אישי פרסונלי הכולל שיחות טלפון ומפגשים פרונטליים, וגייסנו מספר אנשי מפתח להתנדב במערך, מלווים בגובה העיניים, בטלפון בשעות לא שגרתיות, במפגשים פרונטליים בבתי קפה ואפילו בבילוי משותף עם הפונה לעזרה.

לכן היה אך טבעי, שעדן תעמוד בראש המערך ותלווה את המלווים עצמם במסע אל ההחלמה.

את המלווים שלנו משלימים מטפלים מהקליניקות הפרטיות שלהם בזמנם הפנוי (פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, מטפלי NLP, קואצ'רית לסיוע לאמהות ובנות זוג, וכו'), אשר קולטים לבסוף חלק מהפונים לעזרה (ישנם כאלו שרק היו צריכים מקור לפרוק, או כאלה שקיבלו תמיכה להגיע אל אגף השיקום) ומספקים עבורם גם מקור לתמיכה מקצועית, בנוסף לטיפים שמעניקים למלווים.

לצידם, קיימת גם מעטפת חיצונית נוספת, המספקת סיוע במציאת מקום עבודה לאחר השיקום (בניהול מגייסת העובדת בחברת המשלוחים וולט), אנשי משפט וזכויות (סטודנטים ובעלי תארים בעריכת דין, מש"קית שיקום משוחררת ומש"קית נפגעים משוחררת) המספקים הסברים ועזרה להליכים מול אגף השיקום.

חברי המערך

מערך המלווים שלנו מגוון ורחב, כשמרביתם מאמין במתן בסתר, ולכן מתוך כ-10 כאלה – מופיעים ברשימה זו רק 4. לבקשתם, לא נוכל לחשוף את שמות ותמונות כל הצוות, אשר מורכב מעם ישראל היפה על כל גווניו: ממלווה הומלסים לשיקום לשעבר, למפקדי לוחמה משוחררים שידעו לתמוך בחיילים במשבר במהלך השירות, סייעת טיפולית באלו"ט, אנשים שחוו משברים קשים וגברו עליהם ובאים להעניק מניסיונם, סטודנטים לפסיכולוגיה ועבודה סוציאלית, ועוד.

יעל אלחנון

לוחמת ומפקדת משוחררת במחוז מג"ב בירושלים, לאחרונה יצאה ממילואים. עוצמתית ורגישה כאחד, ומסייעת בתבונה עם הכלים שצברה בחיים ובשירות.

נריה צברי

מתמודד עם פוסט טראומה מורכבת מגיל 7. מניסיון החיים שלו לצד ההתמודדות, מסייע לפונים ללמוד להתגבר על כל משבר, ותמיד להביט קדימה.

אלה הגר-תורג'מן

סטודנטית שנה א' ללימודי פסיכולוגיה, מדריכת כושר ומאמנת כושר אישית. מסייעת לפונים לעמותה בשיחות טלפוניות ופגישות פרונטליות, אמפתית ואחראית.

שירלי בן יעקב

רכזת סגל משוחררת וסטודנטית לפסיכולוגיה שנה ב' במכללה האקדמית אשקלון. מסייעת פרונטלית וטלפונית, מלאה בנתינה,עשייה בחסד וברצון ללמוד עוד ולהתפתח.

אם אתם זקוקים לסיוע, או רוצים להצטרף אלינו לעשייה, השאירו פרטים ונשוב אליכם!

קחו חלק בקהילה

עזרו לנו לעזור להם

יוצאים מהשטח והולכים לעיבוד

שמרו נפשם מסייעת לחיילים היקרים שלנו לחזור לשגרה באמצעות סדרת מפגשי עיבוד חוויות משדה הקרב. למעלה מ-5 שנים שהעמותה יוזמת מעגלי שיח ללא עלות לחיילי

דילוג לתוכן